Νάξος, Πορτάρα, 2000. Μαύρο πανώ για το πολύνεκρο ναυάγιο του Σαμίνα Εξπρές

Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Αλληλεγγύη στον αγώνα των ναυτεργατών

Για πολλοστή φορά τον τελευταίο χρόνο, βλέπουμε μια ακόμα απεργία που αναπτύσσει μια δυναμική στη διεκδίκηση να μην χαθούν τα κεκτημένα. Τις περισσότερες φορές ο αγώνας απέβη άκαρπος (αγρότες, φορτηγατζήδες, λιμενεργάτες) και οι απεργοί γύρισαν στη δουλειά (όσοι “τυχεροί” δεν έμειναν άνεργοι) με πιο επαχθείς όρους –με συμβάσεις και συνθήκες που καταργούν κάθε εργασιακό δικαίωμα.

Οι ναυτεργάτες απεργούν διότι, με τις προτάσεις των εφοπληστών, θα πεταχτούν στην ανεργία 4.500 εργαζόμενοι, κυρίως όσοι έχουν ειδικότητα γενικών καθηκόντων. 

Οι εφοπληστές, που οι ίδιοι έχουν εισπράξει περί τα 500εκ. ευρώ από κρατικές επιδοτήσεις την τελευταία επταετία, ζητούν τώρα να συνεισφέρει το κράτος στις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζόμενων, θέλουν να επανεξεταστεί η δεκάμηνη υποχρεωτική απασχόληση των πληρωμάτων, ζητούν τη δυνατότητα να δρομολογούν τα πλοία τους εποχιακά ενώ για τα ταχύπλοα η 7μηνη δρομολόγηση να γίνει 5μηνη. Στα σχέδιά τους επίσης είναι η κατάργηση των οργανικών συνθέσεων στα καράβια και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους ανασφάλιστους ανειδίκευτους εργάτες. Επίσης, ζητούν ευθαρσώς να αναλάβει το κράτος το κόστος από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις σε κατηγορίες επιβατών όπως οι φοιτητές, οι πολύτεκνοι, οι άνθρωποι με αναπηρία κλπ.. Οι απαιτήσεις τους αυτές είναι πάγια αιτήματα των μεγαλοκαρχαριών εδώ και πολλά χρόνια και τώρα, με αφορμή τη συνολική αναδιάρθρωση του καπιταλισμού στην ελλάδα, βρήκαν την ευκαιρία να τα ξαναθέσουν με περισσότερες πιθανότητες να ικανοποιηθούν.

Το εφοπληστικό κεφάλαιο κατέχει εξέχουσα θέση ανάμεσα στη μεγαλοαστική τάξη του ελληνικού καπιταλισμού, διαβόητο για τις εγκληματικές και βρώμικες πρακτικές του, χωμένο μέχρι το λαιμό στο λαθρεμπόριο –από όπλα μέχρι πετρέλαιο-, με τεράστια αφορολόγητα κέρδη (και λόγω των περίπου 60 φοροαπαλλαγών που τους έχει φιλοδωρήσει ο νομοθέτης) τα οποία αποτυπώνονται και στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Χαρακτηριστικά, τη χρονιά που πέρασε και εν μέσω κρίσης, υπογράφτηκαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση 556 νέων πλοίων.

Εν τω μεταξύ, η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία για τα νησιά, παρά την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας, όσο πάει και χειροτερεύει: Πανάκριβα εισιτήρια, μείωση των δρομολογίων, υπέργηρα και κακοσυντηρημένα σκαριά, μας κρατούν τους νησιώτες εξαρτημένους και όμηρους στην κερδοφορία των εφοπληστών. 

Οι ληστές, υπεύθυνοι για τα μαζικά εγκλήματα του “Σαμίνα”, του “Δυστός” και τόσων άλλων πλοίων, οι οποίοι προικίζονται εδώ και δεκαετίες με κρατικές επιδοτήσεις, με σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές, ενώ κερδοφορούν ασύδοτα, απειλούν με πτώχευση και απαιτούν να υποταχτούν οι ναυτεργάτες στο καθεστώς γαλέρας που ετοιμάζουν γι’ αυτούς εδώ και χρόνια. Αυτοί οι κύριοι που ελέγχουν την πλειονότητα των ΜΜΕ, (Σκάι-Αλαφούζος, Alter-Βγενόπουλος, Mega και Star-Βαρδινογιάννης, κλπ) κατασυκοφαντούν τον αγώνα των ναυτεργατών, όπως και άλλων εργαζόμενων και αγωνιστών κάθε φορά που υπάρχουν κινητοποιήσεις, προετοιμάζοντας, ενθαρρύνοντας και προωθώντας τον κοινωνικό κανιβαλισμό.

ΩΣ ΕΔΩ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΦΟΠΛΗΣΤΕΣ!

Σαν κάτοικοι των νησιών και αγωνιζόμενοι, δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στους απεργούς ναυτεργάτες, κόντρα σε κάθε εργατοπατέρα και κάθε κομματόσκυλο που θα επιχειρήσει να ξεπουλήσει τον αγώνα και θα υπονομεύσει τη συνέχισή του όταν τα πράγματα ζορίσουν, όταν η πίεση από το κράτος και την εργοδοσία γίνει ασφυκτική
Ενάντια στην ταξική συνεργασία των εργατοπατέρων και στη γραφειοκρατική ηγεσία των συνδικάτων, είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχτούν σήμερα γενικευμένοι πολύμορφοι ταξικοί-κοινωνικοί αγώνες οι οποίοι, στη βάση αυτοοργανωμένων διαδικασιών, θα πάρουν πολιτικό χαρακτήρα και θα πλήξουν το οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό καθεστώς .  

Α.Π.Ν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: