Νάξος, Πορτάρα, 2000. Μαύρο πανώ για το πολύνεκρο ναυάγιο του Σαμίνα Εξπρές

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

ΡΑΕ: Κίνδυνος μπλακ-άουτ για οκτώ νησιά των Κυκλάδων


Το παρακάτω δημοσίευμα από τον υπέρμαχο των αιολικών βιομηχανικών ζωνών Κουλογλου (δεν ξεχνάμε τη συμμετοχή του σε εκδήλωση στην Ικαρία ως ένθερμο υποστηριχτή της βιομηχανίας της αιολικής ενέργειας) δένει πολύ καλά με την πρόσφατη έγκριση των αιολικών σταθμών στη Νάξο και αποκαλύπτει ένα μέρος του συνολικού σχεδίου για την ανάπτυξη της πράσινης ενέργειας στο Αιγαίο. Για την καταστροφή της φύσης στο ευαίσθητο νησιωτικό οικοσύστημα για την κερδοφορία των πολυεθνικών και των ντόπιων συνεργατών τους, ούτε κουβέντα.


Ορατός είναι σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ο κίνδυνος μπλακ άουτ για οκτώ νησιά των Κυκλάδων αν δεν προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς η αδειοδότηση της υποβρύχιας διασύνδεσής τους με την ηπειρωτική χώρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα νησιά Σύρος, Μύκονος, Μήλος, Πάρος, Ίος, Σύκινος, Φολέγανδρος και τα Κουφονήσια.
«Κάθε περαιτέρω καθυστέρηση στην αδειοδοτική διαδικασία του έργου θα θέσει σε κίνδυνο την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των νησιών που διασυνδέονται δεδομένου, μάλιστα, ότι οι τοπικοί σταθμοί παραγωγής, ενόψει της προγραμματισμένης διασύνδεσης, δεν ενισχύονται πλέον και ως εκ τούτου η δυναμικότητά τους επαρκεί οριακά για τα αμέσως προσεχή έτη» αναφέρει η ΡΑΕ σε επιστολή της προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Η Αρχή ζητά από το υπουργείο να εξετάσει κατά προτεραιότητα τα ζητήματα αδειοδότησης και εγκρίσεων, ενώ σε περίπτωση που διαπιστωθούν περιβαλλοντικά ζητήματα, να εξεταστούν οι δυνατότητες παρέκκλισης ή τροποποίησης των σχετικών όρων, «στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό, και βέβαια με σεβασμό στα ευαίσθητα οικοσυστήματα των νησιών».
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ τα προβλήματα στα οποία «σκοντάφτει» η διασύνδεση είναι:
- Η αλλαγή χρήσης γης στην περιοχή όπου θα εγκατασταθεί ο υποσταθμός στη Μύκονο.
- Η κατασκευή παράκαμψης του δρόμου στο ενεργειακό κέντρο Λαυρίου.
- Η έγκριση εγκατάστασης υποσταθμών σε Πάρο και Νάξο.
- Η οριοθέτηση του αιγιαλού στη Σύρο, την Τήνο και τη Μύκονο.
- Η χορήγηση άδειας για εκτέλεση τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία και τη θάλασσα σε Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μύκονο και Τήνο.
- Ο χαρακτηρισμός των οικοπέδων ως δασικά η μη στη Σύρο, Πάρο, Νάξο.
Η ΔΕΗ έχει ολοκληρώσει τη διαβούλευση για τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου προβληματίζεται ωστόσο, όπως αναφέρει σε σχετικό έγγραφο προς τη ΡΑΕ, για το αν θα προκηρύξει το διαγωνισμό για το έργο, λόγω των καθυστερήσεων στις άδειες.
Η διασύνδεση των Κυκλάδων έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2013. Με την κατασκευή του έργου θα γίνει δυνατή η απορρόφηση μεγαλύτερης ποσότητας ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στα νησιά, άρα θα ανοίξει ο δρόμος για μεγαλύτερες επενδύσεις σε ΑΠΕ, ενώ θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για διακοπή λειτουργίας των πετρελαϊκών μονάδων από τις οποίες ηλεκτροδοτούνται τα νησιά, οι οποίες έχουν υψηλό κόστος παραγωγής και περιβαλλοντικό.

Αναδημοσίευση από το www.tvxs.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: